
Jakie są wskaźniki satysfakcji klienta? Jak sprawdzić lojalność?
Jakie są wskaźniki satysfakcji klienta? Jak sprawdzić lojalność? Wiele firm w swojej strategii podkreśla znaczenie klienta. Twierdzą, że należy dbać o jego zadowolenie, podążać za jego potrzebami i rozwiązywać jego problemy. Co więcej, już od dawna wiadomo, że o klienta należy dbać tak, aby regularnie dokonywał zakupów w twoim sklepie lub korzystał z usług proponowanych

KPI w sprzedaży – jak je podnieść?
KPI w sprzedaży – jak je podnieść? Dział sprzedaży to z pewnością jedno z najważniejszych ogniw firmy. To jego wyniki odpowiadają za wpływy firmy, a jego pracownicy reprezentują przedsiębiorstwo na zewnątrz, w czasie rozmów z klientami. Nic więc dziwnego, że bardzo często to właśnie od niego zaczyna się wprowadzanie wskaźników efektywności (KPI) w wielu firmach.

Co zrobić z wolnym czasem w pracy i jak go znaleźć? Poradnik dla menedżerów
Co zrobić z wolnym czasem w pracy i jak go znaleźć? Poradnik dla menedżerów Praca menedżera należy do tych, w których wymagana jest ponadprzeciętna zdolność organizacji, dobre zarządzanie czasem i umiejętność wykonywania wielu zadań niemal jednocześnie. Pewnie dlatego, według raportu Randstat, to właśnie przedstawiciele kadry zarządzającej najczęściej zostają w pracy po godzinach. Zdarza się to

Co utrudnia nam podejmowanie decyzji i jak mogą pomóc w tym kluczowe wskaźniki?
Co utrudnia nam podejmowanie decyzji i jak mogą pomóc w tym kluczowe wskaźniki? Jak szacują naukowcy, na co dzień podejmujemy około 70 różnego rodzaju decyzji – od tego, co zjemy na śniadanie, do wyboru lokalizacji kolejnej inwestycji. Część z nich podejmujemy w ramach pracy zawodowej. Szczególnie, kiedy zajmujemy stanowisko kierownicze. Co zrobić, aby decyzje były

Co to są KPI i po co je liczyć?
Co to są KPI i po co je liczyć? KPI to akronim od angielskich słów Key Performance Indicators, co po polsku oznacza Kluczowe Wskaźniki Efektywności. Termin ten już od dobrych kilku lat funkcjonuje w Polsce, szczególnie wśród pracowników międzynarodowych korporacji, które wprowadziły ten termin do kraju. Jednak także coraz więcej mniejszych firm interesuje się tematem

Jak mierzyć biznes, żeby wygrywać. Jakie wskaźniki mierzyć w usługach, żeby zapewnić rozwój biznesu?
W pierwszym artykule z cyklu: “Jak mierzyć biznes, żeby wygrywać”, przyjrzymy się, jakie wskaźniki mierzy i analizuje w swojej firmie Patrycja Mstowska, właścicielka firmy Medira. Wymienimy nie tylko najważniejsze, z punktu widzenia firmy usługowej mierniki, ale również napiszemy, co zrobić, aby stworzyć środowisko pracy, które rozumie, na bieżąco wykorzystuje i interpretuje kluczowe wskaźniki. Zatem zaczynamy.